Vattenkoppor

Heter det vattenkoppor eller vattkoppor?
Skit samma egentligen kanske...
Två barn på Majkens avdelning på dagis är hemma med vattenkoppor nu och jag vet inte om jag ska hoppas på att hon är smittad och får det eller inte.
De flesta säger ju att det är lika bra att få det när man är liten eftersom det ofta är värre ju större man är.
Eller är det bara en skröna?
Någon sa att det är två veckors inkubationstid så ännu vet jag inte om hon klarar sig eller inte.
Kanske är det bara att få det överstökat?
Fast inte nu, det är inte läge...är det någonsin läge?
Finns inte så mycket jag kan göra åt det ändå.

Ska prova en ny kräm till Majkens eksem snart också, de skulle kolla på apoteket först om det va okej att ge till så små barn.
Hoppas det blir bättre då, kylan har gjort eksemen ännu ett snäpp värre och det är så tråkigt.
Dagarna börjar och avslutas med krämer över hela kroppen där Majken står och gallskriker "Sviiiider" samtidigt som stora tårar rullar ner för kinderna.
Stackarn, det kan inte vara kul för henne.
Vi längtar verkligen efter mildare väder igen, minusgrader är inte bra för henne!
Jag kräver ingen sommar och ingen vår men lite plusgrader igen kanske? Det kan väl ändå inte vara för mycket begärt?


Kommentarer
m.

Hej, oroa dig inte. Det är inget farligt, men däremot kan det bli farligt om man får vattenkoppor i sen vuxenålder. Majken är fortfarande liten och det är lika bra att hon blir smittad nu. Vissa får många blåsor, vissa får bara några stycken, det är olika :)

2012-01-31 @ 20:56:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0