Majken


Snart är det två år sedan denna bilden togs på förlossningen i Helsingborg.
Jag visste att jag skulle älska denna lilla flicka högt över allt annat, jag visste att det skulle innebära oro, sömnlösa nätter, trotsåldrar och att det skulle krävas mycket tålamod från min sida när lilla Majken kom till världen.
Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att man kan älska någon så mycket som jag älskar Majken.
Min underbara lilla flicka.
Snart två år gammal!
Vad hände, vart tog tiden vägen?
Det har hänt så mycket, två otroligt händelserika år. Fantastiska men också med sina dalar såklart.

Majken är väldigt tidig med sitt tal och pratar långa meningar mest hela tiden, sällan är denna tjej tyst.
Varje dag förvånar hon mig med nya ord och fraser.
Kvällen bjöd på premiär av "Majken saka mamma" när jag  frågade henne hur hon haft det så dagis.

Totalt lyckorus!
Jag svarade att "Mamma har saknat dig också." och gav henne en bamsekram.
Hon har lärt sig att Majken är "Tåå år." och mamma är "Schuschuu år."

Inom kort blir det tvåårskalas här hemma, bästa ungen ska firas på bästa möjliga sätt.
Om Majken får välja kommer vi bjuda på yoggi och ost....jag tror inte att Majken får bestämma mat just denna dag.


Från liten bebis till stor flicka.
Min underbara tjej!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0