Fikonlådorna

Vad hände med fikonlådorna som jag bloggade om?
I helgen fick jag äntligen tummen loss och tog hem trälådorna som blivit tömda på fikon.
Det har stått på jobb ett tag men nu fick de äntligen följa med hem.
Hade en liten tanke redan när jag såg lådorna för första gången att jag skulle vilja plantera i en av dem.
Sagt och gjort!


Började med att klä lådan med en helt vanlig plastpåse, jag planterade och skar sedan av plasten precis i kan med lådan.
Lådans lock skulle till varje pris vara med så det spikade jag fast i bakkant precis som att någon öppnat lådan.


Den andra trälådan hängdes upp i hallen och fick agera hylla till en ljuslykta som tidigare hänt på samma plats fast med ett tråkigt spik istället för att få stå i en charmig låda.

Jag är supernöjd med mina lådor och de gör sig verkligen bra här hemma.
Ett klockrent inslag i mitt hem!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0