Majken 2 år

Alla andra tjatar om att det är alla hjärtans dag, jag tjatar om att det är Majkens födelsedag.
Inte fyskam att få fira ett underbart hjärtebarn på en hjärtedag. Det kan ju få vara både och liksom.

Precis när jag va på väg in till Majken imorse för att sjunga och ge henne paket hör jag små trippande steg från hennes rum.
Yrvaken med håret på alla håll fick Lillfisen sin sång och sitt paket i min säng istället.
Dagen började bra och  vi hann leka lite innan det va dags att dra på sig alla kläder och cykla till dagis.
Majken fick med sig jordgubbar som hon skulle bjuda alla barnen på och hon gick glatt in på dagis tillsammans med sina jordgubbar och nya godedjuret som hon döpt till Tuff.
Till min stora förvåning hade en av flickorna på dagis köpt födelsedagspresent till Majken.
Hon fick öppna det där innan jag cyklade vidare och i paketet gömde sig en jättefin bok. Blev verkligen rörd av att denna lilla flicka köpt paket, det va så oväntat.


När arbetsdagen led mot sitt slut kunde jag knappt vänta på att få hämta Majken och höra hur hennes dag hade varit.
Den hade såklart varit bra och hon hade fått ballonger, flagga och skönsång.
Jordgubbarna hade hon bjudit på men hon hade ätit flest själv, jag är inte alls förvånad. Det va ju hennes som hon tog med sig. Klart att hon i hennes värld ska ha alla jordgubbarna!

När vi kom hem åt vi upp tårtresterna från söndagens kalas, sen har vi haft riktig kvalitetstid.
Lekt med alla nya leksaker och hoppat och studsat till Mora träsk.
Det har varit en underbar dag trots att dey inte blev så mycket tid ihop. Majken verkar helnöjd så då är jag helnöjd.
Mammas stora tjej, två år!
Kan inte fatta det...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0