Veckan som varit

Fantastisk att se att ni inte ger upp på mig fast inläggen inte regnar så tätt, besöks-statistiken strålar fortfarande med samma strålar som tidigare så jag är väl nästan skyldig en liten uppdatering! ;)
 
Det har hänt mycket den senaste veckan, både roliga och mindre roliga saker.
Jag utelämnar de mindre roliga och delar med mig av de ljusare sakerna i livet som får mig att le. Blir roligast för alla så.
 
Hade visst min 28:e födelsedag i veckan, många gratulationer, många kramar och en hel massa folk i min lilla tvåa. Ja, det blir minst sagt stökigt med så mycket folk i en liten lägenhet och man hinner aldrig prata ordentligt med alla när man har kalas, men så är det. Det hör väl nästan till.
Jag va iallafall mycket nöjd med alla gåvor. Tackar för det allihop!
 
Veckan har rullat på som den brukar, jag har jobbat och Majken struttar runt i sina trosor på dagis och oftast är det med bra betyg, inte alltid strålande men bra!
Något jag verkligen inte begriper är hur vi på EN vecka kunnat få hem TVÅ par okända trosor som inte tillhör mitt barn.
Dessutom har vi blivit av med FYRA par av Majkens trosor. Hur i hela friden går det till?
Jag kan förstå att vissa saker blandas ihop och kommer fel...men trosor?! Om de blir blöta läggs de direkt i en påse på barnets plats i hallen så hur kan de komma på villovägar?

En gåta för mig, jag får väl börja namna trosor nu också.
 
I helgen traskade jag, Majken, moster min, Linus, Helene och Finn upp till Väsby tillsammans med resten av alla loppisintresserade människor upp till fotbollsplanen för att fynda.
Såklart kom jag inte hem tomhänt, jag köpte en ny löpare till soffbordet, tre gamla spetsörngott  modell mindre (säkert till spjälsäng) som ny pryder min fina soffa.
Vi stannade på auktionen också och jag har aldrig någonsin budat i en auktion som inte är på internet.
Men när jag såg en charmig gammal trästege visste jag direkt att jag inte skulle kunna vara tyst när det va dags att buda på den.
Stegen fick Linus bära hem i snålblåst och regn, jag ropade stolt hem den med ett stort leende för 250:- mot en envis dam som till slut gav med sig.
Galet kanske någon skulle säga, jag skulle säga att det va värt det utan någon som helst tvekan!
Stegen ska nu målas och och slitas till på nytt så den blir precis som jag vill ha den.
Sen ska den få bo i mitt vardagsrum och agera "bokhylla".
Just nu är den mörkbrun men det kommer den inte va länge till.
Utlovar en bild på den färdiga stegen så fort jag blir fklar med den!
Jag såg så mycket potential och charm i denna gamla stege så jag är väldigt taggad att få den färdig nu. Åh, va kul det ska bli o gå o handla färg i veckan!
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Hade du kalas ändå :/ Vi hade ju kommit med en liten present om vi vetat att det blev av ändå...

2012-08-27 @ 21:06:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0