Powernap

Kämpigt när man så gärna vill vara vaken...till slut slocknar man iallafall.
Majken klarade en vecka helt utan sömn på dagtid men i helgen har det inte riktigt funkat att hålla sig vaken hela dagen.
Klockan fyra idag kunde Loppan inte hålla ögonen öppna längre.
Gissa om hon blev arg när jag väckte henne efter 15 minuters powernap!
Klart att hon ska få sova om hon är så trött men jag tycker inte att man får sova så länge om man slockar så sent som fyra.
Efter sin lilla powernap fyllde vi magen med frukt och dricka så hon orkade en stund till. Förmodligen orkade hon till klockan sju med hjälp av viljan och fruktsockret.
Hon somnade riktigt gott.
Härligt med smidiga nattningar! Det betyder så mycket när det funkar.


Frågar alltid Majken två frågor när jag nattar henne:
"Vem älskar mamma mest i hela världen?"
Majken svarar:
"Majken!"
"Vem är bäst i hela världen då?"
"Mamma!"

Härligt att hon fattat budskapen! ;)
Hade ju varit "Majken" som jag väntade mig som svar på fråga två också men jag klagar inte alls på svaret jag fick istället.
Sötfis!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0