Min världsbästa lilla tjej!

Det har varit så skönt att vi haft helt oplanerade dagar både lördag och söndag.
Vi har tagigt dagen som den kommer, gått i pyjamas länge, ätit sen frukost, lagat mat tillsammans, busat inne och busat ute.
Det har varit en fantastisk helg med lilla Majken, hon och jag behövde nog en riktig mamma-dotter-helg.
Stora tjejen har varit superduktig och hjälpt till med både det ena och det andra, hon har inte sovit på dagen varken lördag eller söndag och ändå hållt sig på hyfsat humör.
Dessutom har hon förstått grejen med att man bara ska ha nappen när man ska sova så mer eller mindre hela helgen har Majken varit utan napp.
Jag blir så stolt!
Den dagen förra veckan när jag glömde lämna nappen på dagis och kände mig så dum för det visade sig istället vara en bra grej. Ett steg till att faktiskt släppa nappen åtminstonde en del av dygnet.
Majken kanske inte är så haj på att pott-träna men hon är GRYM på så mycket annat, hon är min världsbästa lilla tjej!


Det är så tacksamt när barn fortfarande är nöjda bara av att få vara med på det man själv gör.
Majken håller tungan rätt i mun när vi torkar av stolar och bord i köket.



Tungan rätt i mun även här, hjärteväskan och HelloKittymobilen runt halsen och kvasten i handen så är allt precis som Majken vill ha det.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0