Väla+Ikea

Det blev en efterlängtad tur till köpcentret Väla idag.
Jag va ganska efterhållsam med pengarna eftersom Ullred hägrar i tankarna och snart bär det av.
Men det blev lite inköp, speciellt på Ikea.
Älskade älskade Ikea!

Majken fick en expedit-fyra till och det blev verkligen skitbra.
Hur sjutton har leksakerna fått plats innan när hon bara hade en?

Nu är det mycket enklare att hitta leksakerna.
En mycket nöjd mamma fick ihop hyllan på en tid som låg under 15 minuter.
Man har ju satt ihop fem stycken innan så jag och Majken fixade det snabbt och lätt nästan utan den kryptiska beskrivningen.


En fin röd potta för 19:- (!) fick följa med hem också.
Har ändrat min inställning lite om att bara använda toa-ring. Nu ska vi köra på både och.
Majken visste direkt vad man skulle göra på pottan och provsatt med blöjan på.
Hon är superduktig på att säga till när hon gjort ner sig så nu kommer nästa utmaning: Att få henne att säga till innan hon gör ner sig.
Visst, Majken är "bara" snart 20 månader men det skulle vara såå skönt att slippa blöjan åtminstonde på dagtid.
Om någon har pott-träningstips i bakfickan så tas dem gärna emot.
Mitt största problem är att vi nästan aldrig är hemma och får ro att "jobba" på det.
Har sagt till på dagis att jag vill att dem pratar mycket om pottan och/eller toaletten och visar dem för henne för att ganska så snart börja pott-träna där med.
Vi får väl se hur det går, det är ju inte så att vi behöver stressa med det.



Kommentarer
jenny

Måste bara fråga vart du köpt dom vita förvarings korgarna som du har i expedit hyllan? har letat som en galning men hittar bara större modeller :)

2011-09-04 @ 20:37:09
hemmahoshelena

De är köpta på Citygross i Höganäs förra sommaren.

Har letat efter fler detta året för de är toppen men jag kan inte hitta fler. =/

Skitbra, de stod bland trädgårdsgrejjerna o kostade typ 39:- har jag för mig.

Borde kunna hitta liknande nånstans tycker man...

2011-09-04 @ 20:41:06
Johanna

Det finns liknande på jysk, har ingen aning om pris men har sett i olika färger där. De har ju erbjudande titt som tätt...

2011-09-04 @ 21:16:44
Karolina

Ska du till Ullared är mitt superpotträningstips att köpa en melodipotta där (nu har du ju redan köpt en iofs), den spelar när man kissar och mina barn har nästan velat sitta och klämma fram små kissdroppar FÖR mycket när de skulle bli blöjfria (39 väl investerade kronor!)



Annars tror jag bara att det är att utrusta sig med moppen och köra på!



Lycka till!

2011-09-06 @ 08:24:45
URL: http://karosell.blogg.se/
jenny

Tack! Då ska jag kolla på citygross här i stan :)

Har oxå sett på jysk men då va det bara turkosa och gröna om jag inte minns helt fel, vill helst ha vita annars får det bli nån anann färg. Men ger inte upp hoppet ännu :)

2011-09-06 @ 15:23:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0