19månaderstjej på 18månaderskontroll

Idag va ju Majkis och Nita på bvc och träffade doktor Ylva.
Hennes 18-månaders kontroll hade gått alldeles perfekt! Såklart lite skrik när hon fick sprutan men annars hade hon varit glad och go.
Hon passerade alla "checkpunkter" med bravur och fick beröm för sitt fina pratande.
Hon låg perfekt på sin kurva meddelade Nita med ett stort leende. Skönt.
Min fina duktiga flicka!


Hämtade en alldeles genomsvettig tjej (av allt bus) hos familjen Andersson nu ikväll.
När jag frågade henne var hon hade fått sin spruta så pekade hon på huvudet och sa "aj, aj". Stackare...hoppas verkligen att hon fick den i benet och inte huvudet...

Becca tyckte inte att Majkens pratande va tillräckligt bra eftersom hon fortfarande inte lärt sig säga "aubergine".
När vi frågar Majken om hon kan säga aubergine så gör hon det, klart och tydligt!
Var kom det ifrån?
Sen fortsatte språkkursen med ett annat av Beccas favoritord, "twilight" och även det sa Majken. Lite otydligare men iallafall.
För varje gång hon upprepade ett ord så klappade vi händerna och jösses vad Majken klappade och skrattade när vi berömde henne.
Ja, hon är verkligen min fina duktiga flicka.
Alldeles pefekt!
Det går inte en enda dag utan att jag blir så stolt över henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0