Ajjabajja mamma!

Majken och Mamman sitter och leker med Litens lek-laptop som hon fick i julas:

Majken: "-Mamma, data."
Mamman: "-Okej." Trycker på knapparna och leker som Majken bad om.
Majken: "Neeeeeej!" Drar bort datorn från mig och sätter den i sitt knä igen.
Majken: "Ajjabajja mamma!"

Bestämd? Nejdå.
Svårt att bestämma sig, nejdå.

Hon är en envis liten dam som vet precis vad hon vill. En egenskap som jag oftast ser som positiv. Det är bra att veta vad man vill och kämpa för det.
Hon kommer bli en fin tjej som tror på sig själv! Det är så jag vill uppfostra henne iallafall. Jag vill att hon ska tro på att hon kan om hon vill.

Nu ikväll när Liten gått o lagt sig ropade hon länge och väl innan jag gav upp och gick in till henne för att lägga på täcket igen och säga godnatt ytterligare en gång.

Majken: "-Mamma, sova."
Mamman: "Ja, mamma ska också sova snart."
Majken: "-Billin."
Mamman: "-Okej, du får en välling till men då får du sova sen. Lovar du det?"
Majken: -"Billin."
Mamman går ut i köket och gör en välling till och går tillbaka för att natta om Liten.
Mamman: "Så, här är vällingen sov nu så gott."
Majken avbryter: "-Hejdå."
Jag stoppar om Majken och pussar på henne, släcker lampan och gårdärifrån igen.
Innan jag hunnit gör allt detta har hon upprepade gånger hunnit säga "hejdå" och viftar med armarna som att jag ska gå.
Det va ju vällingen hon ville ha inte en massa gos o pussar o gonattkel.
När hon fått vad hon ville så va det bara "Hejdå" som gällde.
Som sagt en bestämd ung dam.
Det är mammas tjej det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0