Helg...igen!

Fredag igen och dagarna bara springer iväg.
I helgen hoppas vi på fint väder så vi kan vara ute och leka på gården i sandlådan.
Bävar lite inför helgen för vi har inte något planerat direkt....att bara vara hemma är inte poppis om man frågar Majki.
Förstår inte riktigt vad det är som gör att Majken är så otroligt gnällig när hon och jag är hemma, ibland tror jag att hon tycker att det händer för lite här hemma.
Tråkigt helt enkelt.
På dagis är det fullt ös, öppna förskolan likså, eller när vi hälsar på folk.
Hemma...ja då är det skrik och skrik och skrik som gäller.
Vad ska man göra för att vända detta?
Hon är bara nöjd om jag sitter på golvet med henne och leker heeela tiden, jag får knappt ens diska eller laga mat.
Klart jag gör det ändå men med en gallskrikande unge runt benen.

Jag tycker att jag försöker aktivera och stimulera henne men känner mig så otillräcklig när allt bara slutar med gnäll. (från bådas håll till slut...)
Någon som har det likadant eller har haft det så?
Tips på hur jag ska vända detta? Eller är det bara en "fas"?

Jag måste för sjutton kunna vara hemma en hel dag med mitt barn utan att slita mitt hår!?


Älskade, älskade trollunge ibland gör du mig tokig!


Kommentarer
Madelen

Hej Helena.

Linus är precis likadan, gnäller mkt om jag gör något annat än å leka med han.

åka vagn eller bara vara ute då e han nöjd eller om jag också sitter på golvet hos han. Så de är nog någon ´fas´dom är inne i.

2011-05-21 @ 23:55:47
Anonym

Barn behöver ha tråkigt ibland.. jag har en son på 4 år som är likadan men ibland lyckas han leka själv fast han har en lillasyster. Jag kan tycka att det är lika viktigt för dem att sysselsätta sig själva som kontakten med mamman... så härda ut... ge henne något hon kan sysselsätta sig med lite på egen hand.. han hon börjat rita? Hon kanske kan pyssla med det när du diskar så är ni ju isamma rum iallafall, leka med lera är oxå skoj.. vet inte riktigt vilken ålder o vilka leksaker som passar men tror att hon mest vill ha din uppmärksamhet o sålänge hon har ett sätt att få den så spelar det ju ingen roll om det är när hos gnäller, skrattar eller gråter..Lycka till =)

2011-05-22 @ 20:10:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0