Black n´ White

Tömde kameran precis och insåg att jag knäppt 269 kort sedan imorse.
Jag tänker alltid att det är bäst att ta några extra så jag iallafall får några bra. Det är verkligen en utmaning att få bra kort på en 15-månaders virvelvind som inte sitter stilla en enda sekund.
Nu ska det raderas och rensas men innan dess tänkte jag för ovanlighetens skull bjuda på lite svartvita kort från dagen.
Kändes som att black n´white passade bra in idag när det är grått utomhus, man måste väl matcha liksom...


Morgonen började med kattmys, Majken har äntligen lärt sig hur man kelar försiktigt med katterna!
Kanske inbillar jag mig eller så är det så att hon förstår att man måste vara snäll och försiktig nu när katten är opererad.


En speciell liten dam fullkomligt älskar sin damsugare! Hon sprang mellan den och hallen när vi skulle klä på oss för att gå till dagis.
Börjar man klä på skorna en kvart innan man ska gå så hinner man både lek och påklädning utan stress och utan bråk.


Middag hemma, numer får man inte lov att mata sessan.
Stor tjej kan själv!


Vi har haft våra up´s and down´s och black´s and white´s precis som alla andra och som det ska vara.
En gång i eftermiddags blev Majkis arg och tog sin napp och väska och skulle rymma hemifrån. Som tur va ångrade hon sig snabbt och vi började sjunga glatt i hennes mikrofon istället.


Som vanligt när tystnaden lagt sig och jag summerar dagen så inser jag att up´sen överväger down´sen.
Det är bara så underbart när Trollas ligger i mitt knä och kiknar av skratt när jag kittlar henne, eller när hon i två sekunder lägger sig i soffan och lyssnar på sin barn-skiva.

Älskade ungen blev 15 månader i helgen, ingen bebis längre inte!
Däremot en härmapa så nu får mamman tänka på sitt språk... ;)


Kommentarer
Anonym

Härliga bilder på en härlig unge :)



Kramisar Carina

2011-05-18 @ 05:30:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0