Nappar

Så va det det hära med nappar...
Majken har en hel skål med nappar när hon ska somna, hon ligger inne i sin säng och provar alla nappar tusen gånger innan hon bestämmer sig för en och somnar gott.
Är hon inte tillräckligt trött slänger hon ut napparna en efter en för att sen skrika till jag kommer och lägger alla i skålen i sängen igen.
Det händer inte ofta men iallafall.
Dagtid är det bara napp när det "behövs" om hon inte hittar någon själv då bråkar jag inte med henne för att ta bort den.
Hursom...det jag ska komma fram till är att en kollega till mig lyckats få bort nappen redan på sitt barn.
Barnet i fråga är i samma ålder som Majken och vad jag förstod hade det gått ganska smidigt att bli av med den.
Nu funderar jag på om man kanske borde försöka få bort nappen?
Det kanske är enklare att vänja Majken av den nu när hon är 1½ år än vad det är när hon år två eller tre år?
Vad tror ni?
Vad har ni för erfarenheter av napp-avväjning?
Tips, tips tips, tack!


Kommentarer
Mari Lock

Charlie slutade med sin napp strax innan han fyllde fyra, han blev av med nappen o vi sa att då fick han vara utan gick hur enkelt som helst inte ett ända gnäll... Emeli har världens överbett och vi har nu fått henne att sluta med nappen 3 år gammal... gnäll varje kväll i 3-4 dagar och förstod inte alls varför hon skulle sluta... Charlie började inte med napp förrens han var 6 månader o Emeli har haft den sedan hon föddes.. vet inte om sånt spelar roll men mitt förslag är att ta det när du själv känner dig jävligt motiverad för det kan vara en dans på rosor men det kan oxå vara ett jäkla helvete,.. ursäkta språket...lycka till!!

2011-07-22 @ 19:43:46
Jelena

Hej vännen... Funderar själv på att försöka få Stefan att sluta med natt... jag drar mig för det hela tiden eftersom jag förväntar mig att det kommer vara hemskt jobbigt... men känner att det borde göras snart... han klarar sig hur bra som helst utan napp om dagarna juh... hm...

Förresten... vi måste ses snart... nu e vi hemma igen :) Saknat er massor och lääängtar efter att få se Majken och snacka lite med dig :))

Kram på er

2011-07-26 @ 13:19:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0