Min keps och jag



Mamma tog med jobbekläderna hem för tvätt i helgen och jag bara älskade kepsen!
Visst klär den mig?


Vi har varit lediga i två dagar och hela söndagen ängnades hemma för mamma-dotter-mys hela dagen lång.
Lördagen va vi på galej mer eller mindre hela dagen så det har varit riktigt gott med en lugn dag i lägenheten idag.
Med regn som öst ner så har det kännts helt rätt att traska omkring i pyjamas och gosa ända tills det blev dags att ta på en ny renare pyjamas inför natten.
Å, va gott det är att gå runt i mjukiskläder!
Hur mysigt vi än har haft det så tror jag att Majken längtar liite efter dagis.
Hon har spenderat hela helgen med att ropa "Piiida"  (Fröken på dagis) så hon blir nog glad imorgonbitti när hon får träffa "Pida" igen.
De övade hela förra veckan på dagis så att Majken skulle lära sig frökens namn och inte kalla henne för mamma hela tiden.
De har uppenbart gjort ett bra jobb.

Det enda som jag ens skulle fundera över att klaga på just nu är att hon skriker i högan sky så fort något inte går som hon vill...och då pratar vi om att hon ger upp efter två sekunders försök.
Jag försöker råda åtminstonde lite bot på detta genom att inte hela tiden hjälpa henne med vad hon vill när hon får motgångar, skriket är skitjobbigt att lyssna på men hur kul är det om hon fattar att jag gör allt åt henne så fort hon öppnar munnen?
Jag får hela tiden kämpa med mig själv för att inte ge henne vad hon vill ha för att det ska bli tyst....varje gång måste jag tänka att det är för både hennes och min skull.
I det långa loppet liksom...
Nog om det, nu ska jag avnjuta en kopp varm choklad innan sängen kallar. Imorgon börjar en ny jobb/dagis-vecka!






Kommentarer
Johanna

Neo är precis likadan, gallskriker så fort som det inte går som han vill! det kan handla om att duplo klossarna inte passar eller att jag försöker hjälpa honom ner för trappan. Han blir helt hysterisk och skit arg. Men jag gör som du och försöker att inte ge honom allt (fast jag vill ha tyst på honom) Måtte det vara en period de är inne i!!!!!!! Vi hörs till helgen, kanske en liten träff då??!! Kram på er

2011-07-18 @ 21:24:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0