Trettondagsafton

Vad är grejen med Trettondagsafton? Ja, tretton dagar efter jul....och?!
Firar man det eller?
Det är väl tjugondag Knut som julen åker ut, så varför finns trettondagsafton och trettondagen? Trettondagen är ju tillochmed röd i almanackan, vad är grejen?

Sitter och kollar på Filip och Fredriks summering årskrönika av 2010 på kanal 5.
Som vanligt har jag svårt att koppla av och ska helst göra tre saker samtidigt. På gott och ont, jag fick iallafall fixat min inloggning på Försäkringskassans hemsida och fyllde i ansökan för mina sista mammadagar.
Har ingen aning om jag har räknat rätt men visst borde jag kunna ta ut dem sen om det visar sig att det inte stämmer?
Känner mig så förvirrad och inte hittar jag nån information som kan förenkla deras kryptiska hemsida heller.

Dagen har varit ganska lugn, vi har varit hemma nästan hela dagen eftersom Majken inte varit på topp.
Vi va bara iväg en kort sväng och käkade både mina och min mosters cupcakes. Ingen förutom min moster vågade smaka mina...I don´t blame you.
De såg ganska läskiga ut men de är goda, promise!


Majken och Saphire däckade gott i sängen innan idag.
Saphire ska inte och får inte ligga i spjälsängen men såklart måste man ta ett kort innan man lyfter bort henne.

Pssst! Glöm inte min tävling! Pågår till den 20/1....

....åter till Flilp och Fredrik.









Kommentarer
Johanna Andersson

jag smakade faktiskt lite från mammas muffins! ha ;)

2011-01-06 @ 13:21:03
Anna "präst" med alla svar

De tre vise männen kom fram till bäbis Jesus i stallet 13 dagar efter jul. Därav trettondagsafton. Kram

2011-01-08 @ 19:35:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0