Orolig

Nej, nu börjar jag bli riktigt orolig faktiskt.
Tredje kvällen/natten som Liten somnar gott som vanligt för att vakna ett par timmar senare och kräka ner hela sängen.
Detta har hänt innan (märkligt nog nån gång i veckan sen en tid tillbaka) och oftast är det bara en gång.
Men jag kan inte för hela världen komma på vad det kan vara som gör att Majken mår helt okej förutom magen på dagtid för att sen kaskad-kräka på nätterna.

De senaste två dagarna har jag bara lyckats få i henne hälften av den maten hon äter i vanliga fall....vad ska man göra?
Eksemen har blivit hemska (igen) och magen lever sitt eget liv.
Jag SKA få en remiss, SNART....jag behöver en remiss NU. Så imorgon får det ringas och tjatas lite till.
Jag blir så matt, matt av alla ursköljda frusna pyjamaser och sängkläder på balkongen, matt för att tvätt-tiderna är få, matt för att det inte går fortare så vi kan få träffa en läkare på sjukhuset, matt för att det enda jag tänker på är hur Majken mår, vad kan det vara, vad kan jag göra? Vågar jag ge henne denna maten?

Vi har blivit lovade en remiss till allergiavd för pricktest och utredning men frågan är när detta blir och hur länge vi orkar med detta eviga krångel. Om det fortsätter som igår och idag så dröjer det inte länge innan Liten börjar tappa vikt heller.
Ska man sätta sig på akuten då, eller hur funkar det? En remiss kan väl ta hur lång tid som helst?
Jag blir tokig av alla tankar som snurrar i huvudet!



Har mest varit ledsna miner idag men när hon fick sitta i princesstältet med Wilma blev hon glad!


Kommentarer
Tesse

Synd att inte Wilma var lika glad när dom satt i tältet.. :)



Det är ju säkerligen inte likadant, men om Mange äter sent och går och lägger sej ganska så fort efter maten, så blir han oftast illamående, och ibland kan han vakna och behöva spy.

Det kanske är så med Majken också, att hon behöver hinna smälta maten lite innan hon somnar, mysa lite och ta det lugnt en stund innan hon lägger sej?

Kanske värt att prova i alla fall?



puss från oss <3

2011-01-28 @ 00:17:10
Sockerfrun

Om det blir för illa så hade jag åkt in akut bara för att dom ska titta på henne!

Har du testat både Helsingborgs och Ängelholms barnavdelningar? Jag fick tid ganska snabbt till att träffa läkare i Ängelholm när jag misstänkte att det var något lilleman inte tålde.

Bara ring till deras (barn)rådgivning

2011-01-28 @ 18:15:08
URL: http://www.sockerfrun.blogspot.com
hemmahoshelena

Jag har sagt till mig själv att det blir akuten om hon fortsätter sjabba med maten i helgen också.

Idag fick jag veta att en akut remiss är skickad till barnkliniken i helsingborg så det går på rätt håll iaf!=)

2011-01-28 @ 20:46:08
Madde

De kan inte vara välling om hon dricker de ?



Hoppas de blir bra med Majken snart :)

Kram på er.

2011-01-30 @ 22:37:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0