Kuddar


Det fanns fortfarande tyger kvar i min lilla pyssel-låda från när jag gjorde Majkens lapptäcke.
Nu när hon har eget rum men jag fortfarande vill ha en av sängarna kvar där inne så sydde jag matchande kuddöverdrag för att inte störa mig så mycket på sängen.
Så nu är gäst/extra-sängen en mys/läshörna för sagostunder, bus och gos och det ser mer ut som att den ska stå där inne, inte bara som att den står där för att vi har det trångt hemma.
Tyckte det blev bra när jag fick kuddar i samma färgskala.
Det har tagit närmre en vecka att sy dessa få raksömmar som krävdes för att bli färdig. Nu ska jag bara sy ihop öppningshålen för hand, får väl se om det tar en vecka till.
Men förr eller senare blir jag färdig, det blir jag alltid med mina projekt ibland på en dag ibland över en period på flera månader.
Men har jag fått för mig något så har jag!
Tills sömmarna är igensydda får vi busa och gosa försiktigt i det rosagröna kuddberget.


Kommentarer
Matilda

oj vad du är duktig, och får saker gjorda hela tiden :) själv har jag skjutit upp pysselsaker som jag velat göra i flera månader känns det som :S men snart ska jag väl hitta lusten kanske! ha en bra dag!

2011-02-24 @ 11:07:37
URL: http://malvina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0