Fäääärdig!

Jag som inte skulle göra mer idag, men ganska så snart efter att Topmodel slutat så blev jag rastlös och satte mig vid symaskinen igen.
Nu är lapptäcket färdigt!
Flera gånger trodde jag att jag skulle ge upp, vilket evighetsjobb jag hade gett mig in på...men ack den som ger sig!
Tyvärr blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig med mitt "över-vik" för tyget va inte brett nog men jag tyckte det blev himla härligt iallafall.
Senare i veckan ska det sys ett matchande örngott också.


Majken fick byta påslakan direkt och sover nu i det nysydda istället!
Det gröna enfärgade tyget är jättesvårt att få bra på bild, det blir så skrikigt i färgen. Mycket snyggare i verkligheten.


Den matchande sackosäcken är lika poppis av katten som av Majkis...


Kommentarer
Anonym

Som vanligt, jätteflitig. Så fint det blev!



Kramisar Carina

2011-01-25 @ 05:23:10
Martina

Rutigt örngott? är det så skönt att sova på sömmarna? gör ett eget och kolla vet ja! Puss

2011-01-25 @ 08:32:31
hemmahoshelena

Nej, örngottet blir inte rutigt, just pga sömmarna;)

2011-01-25 @ 08:40:26
Helene

Vad fint det blev. Majken måste vara överförtjust i att ha en sådan händig mamma.

2011-01-25 @ 09:05:49
URL: http://finn10.bloggspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0