Vaccination

Äntligen två månader efter att vi skulle tagit ettårsvaccinet så fick vi gjort det!
Idag kunde vi (eller MajKi) äntligen ta sprutorna eftersom vi varit friska tillräckligt länge för att kunna boka in en tid.
Tidigare har Majken eller jag hunnit bli sjuka när det har varit dags för vaccin, så har det hållt på sen den ursprungliga tiden den 16 februari.
Det va längesedan vi va på bvc och det va ett gott återseende.
Fick frågat om Majkens mun som mer eller mindre ser ut som månens yta med kratrar eller nåt.
Jag fick bekräftat att allt är okej så länge det inte blir blåsor i munnen. Isåfall måste vi iväg till läkare och få medicin. Det är alltså de underliggande tänderna som har skapat dessa enorma "bulor" i hela Majkens mun.
Fick också klartecken att inte plåga Majken med tandborstning för tillfället, tandborstningen ska inte förknippas med smärta så vi hoppar över det tills munnen mår bättre igen.
Undrar om tandläkaren skulle säga samma sak men skit samma, jag tycker inte heller att tandborsten ska förknippas med smärta.

Fick även ett sorts plåster som jag har fått sätta på Majkens öra och nacke eftersom hon kliar sönder huden där eksemen är som värst. Det ska fungera som en extra hud och sitter kvar tills det lossnar av sig självt och förhoppningsvis är såren läkta då.

Vaccinationen gick helt okej, det skreks lite grand men det va en duktig tjej som tittade förundrat på sprutorna.
Ett plåster på vardera ben sen va allt bra igen.
Efteråt sov hon i tre (!) timmar och jag fick väcka henne när det gått sju timmar sedan hon sist åt.
Kan säga att jag har en tjej som sover vääldigt gott nu efter kvällsvällingen.


Majkens fina "extrahud" , hoppas på att detta gör susen nu!



Favoritsysselsättningen för tillfället är att rota i min väska, där vet hon att det finns massa roliga saker att dra i.
Allt från blöjor och våtservetter till byxor man kan sätta på huvudet. Kanske kanske om man har tur hittar man ett kex eller två också.



Jag hittade kexen!!


Digestivekex är ju det godaste som finns!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0