Powernap

En powernap på högst tio minuter under promenaden hem innan har gett mig ett litet barn som nu vägrar somna.
Hon brukar däcka direkt jag lägger henne i sängen men då somnar hon oftast inte på vägen hem heller. Antar att lilltjejen blivit så stor nu att tio minuters sömn räcker för att förstöra kvällens nattning.
Får väl tänka om och göra rätt nästa gång helt enkelt, inga fler powernaps åt Trollungen!
Annars har vi haft en fin dag, sol, mys, fika, bus och som vanligt promenader så det räcker och blir över.


Dagens roligaste aktiviteter har utan tvekan varit att leka med kundvagnen (med mössa såklart!) och putta runt på den lila pinnstolen.
Jag hann få på henne stövlar när vi skulle gå hemifrån sen tog stolen över all hennes uppmärksamhet.
Där satt jag på hallgolvet med ett barn som absolut inte ville klä på sig mer kläder. Inte på några villkor.
Efter en stund fick jag sätta henne på stolen och krångla på henne kläderna där medan hon dinglade med benen, babblade och skrattade.
Det gick till slut! Sålänge hon fick vara med sin älskade pinnstol. Vi kom iväg och Majken gick nästan hela vägen till sin moster, här behövs ingen vagn mamma!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0