Helg!

Nu har vi helg!
Ännu en vecka på dagis är avklarad och nu har vi fyra dagar lediga ihop innan det är dags igen.
Vi har en fullproppad helg att se fram emot, härligt!
Det går bra på dagis och Trollet är alltid strålande glad när jag kommer och hämtar henne, ler brett från öra till öra och babblar sina egna små meningar högt och glatt samtidigt som fingrarna pekar på saker runt omkring.
Det är alldeles underbart att komma och hämta en så glad tjej!
Värre är det att lämna henne, hon är glad när vi går hemifrån, när vi promenerar dit, när vi kommer dit och klär av oss ytterkläderna och går innanför barngrinden.
Hon är glad så länge jag är där med henne men så fort jag säger det magiska ordet "Hejdå" så börjar skrikmaskinen på allra högsta volym.
Det är verkligen hjärtskärande att beslutsamt vända på klacken och gå trots att hon är ledsen och sträcker ut armarna efter sin mamma.
Fröken säger att hon slutar så fort jag stängt dörren om mig och gått min väg, det ska bara protesteras lite sen är allt frid och fröjd igen.
Hela min kropp vill bara springa tillbaka och ta henne i famnen, vinka, krama och pussa liiite till innan jag går men det gör jag inte.
Vi har bestämt att det är bättre att inte dra ut på det och så är det säkert också men det gör inte situationen mindre jobbig för min del.

Shit, hur ska man klara tonårs-jag har ett eget liv-vi sitter inte ihop mamma-jag klarar mig själv-fasen om jag tycker denna separationen är jobbig?
Tur att jag har ganska många år kvar att förbereda mig på det!


Mer älskad än vad ord kan säga!



Kommentarer
Matilda

vet precis hur det känns. skolade in dottern på dagis när hon var lite över 1 år. Och fy vad jobbigt de få (tack o lov) gånger hon skrek o grät. Men nu när hon är 4 år har hon sällan haft nå problem alls med att bli lämnad hos barnvakter eller dagis. och det är skönt, skönt att veta att det nog var bättre för barnen att inte dra ut på "avskedet".. o hon märkte ju att mamma kommer tillbaka. Hoppas det går lika smidigt med sonen när han ska skolas in i höst på dagis. (lite flummig kommentar kanske, men jag är trött.. ler)

2011-04-07 @ 20:48:38
URL: http://onsdagsbarn.bloggplatsen.se
Anonym

Jag har jobbat på dagis o det är verkligen så att barnen blir glada igen när föräldrarna försvinner ur syn. Precis som att de gör det för föräldrarnas skull: jag gråter lite (eller) mycket nu, så tror föräldrarna att jag mår jättedåligt utan dom......

Hon har det säkert jättebra......

Vill bara ge dig en uns av dåligt samvete, och det lyckas hon ju med.....sötfisen....



Kramisar Carina

2011-04-07 @ 21:43:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0