Experiment

Den här lilla busfian....

....vaknar tidigare och tidigare....förtidigt. Iallafall om ni frågar mig.
Alla som känner mig vet om att morgnar är det absolut värsta jag vet och att gå upp på morgonen är en riktig utmaning varje dag.
Det är inte morgon när klockan är halvfem! Det tycker knappt tuppen.
Jag har funderat lite kring vad det kan vara som gör att hon sakta men säkert har ändrat vakningstiden från halvåtta till halvfem.
Kanske är det för att det blir ljust ute?
Hon kanske inte håller sig på vällingen längre? Hon får fortfarande välling som är från 6 månader eftersom magen börjat bråka värre än vanligt när vi provat andra.

Jag har iallafall bestämmt mig för att göra ett litet experiment inatt, eller kanske flera nätter för att se om det funkar.
Till att börja med ska jag köpa en välling från 8 mån eller 1 år och blanda med den hon redan har, sen så ska lillan få sova såhär inatt:

Tänkte lägga sackosäcken nedanför så om hon skulle rulla ut så landar hon mjukt iallafall.
Tanken är väl att hon ska kunna gå ut till mig och mysa när hon vaknar, och kanske kanske somna om hos mig när hon fått lite välling.
Kanske är hon för liten för att ha öppen säng?
Men vi måste prova, det är värt ett försök!

Vi får väl se vad som händer, ska bli spännande.
Uppdatering kommer såsmåningom.



Kommentarer
Matilda

inte för att skrämma upp dig nu eller nåt, men läste på sackosäcken jag har hemma att barnen ska va 3 år för att använda dem.. annars finns det kvävningsrisk om de landar/sätter/lägger sig konstigt o inte klarar att ta sig upp. Nu kan det ju hända att du har en annan typ av sackosäck.. men sku det va jag sku jag hellre lägga en extra madrass under tex.. bara en tanke, vill som sagt inte skrämma upp dig, det kan ju hända att det bara är jag somk köpte nån större form av sackosäck..

2011-04-28 @ 16:58:34
URL: http://onsdagsbarn.bloggplatsen.se
hemmahoshelena

TACK för kommentaren!

Hade inte alls tänkt på det men har bytt ut mot ett par tjocka täcken och filtar nedanför nu!=)

2011-04-28 @ 19:13:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0