Dagens outfit

Tycker att det är väldigt märkligt att när vi är utomhus så försöker Loppan ta av sin mössa hela tiden.
Hon blir kall om öronen och jag fruktar en ny öroninflammation (eller är det en myt att man får det utan mössa?) och under hela barnvagnspromenaden fajtas vi med mössan som åker på och av konstant, om och om igen.
När vi sedan är inomhus så går Majken självmant och hämtar mössor för att jag ska sätta dem hennes huvud.
Jag fattar inte grejjen.

Kanske gillar hon att känna vinden i håret? Kanske har jag det väldigt kallt i lägenheten?

Hursomhelst så blev det en ganska rolig syn idag när hon gick runt i endast strumpbyxor i väntan på att jamasen skulle åka på.
Strumpbyxor och mössa....ja varför inte?




Hoppas att det bara är en tillfällig grej hon fått för sig att ta av mössan utomhus, om inte annat så är det inte så fruktansvärt kallt ute längre.
Man får de det positiva!;)


Kommentarer
Karolin

Har alltid haft fajt med Bella om mössa och vantar den kalla årstiden.. men likson Majken kan hon gå en hel dag med mössa inne... Varför??? Ingen aning... Ha det bra// Karolin

2011-04-06 @ 09:40:29
Lilla Jag

Hittade in här. Bara sådär.

Vill bara tipsa om att sluta fajtas.

Det är en kul lek att dra av mössan.

När hon kommer på att det blir kallt så vill hon säkert ha mössan på - självmant.

Och nej, man får inte öroninflammation av att vara kall om öronen. Håll koll på nacken bara, så hon inte blir kall hela hon, mycket av vår värme försvinner ut genom huvudet.

2011-05-04 @ 21:52:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0