Sovande sessa

Igårkväll och idag har vi testat nya sovrutiner.
Istället för att somna i min famn varje kväll får Majken somna själv i sin spjälsäng tillsammmans med speldosan Raffe och vovven som hon fick av sin mormor när hon föddes.
Efter välling och blöjbyte sjunger jag en trudelutt för henne sen stoppar jag om henne och sätter igång speldosan.
Trodde aldrig att det skulle funka med efter ca tio minuters bökande, stående och sittande så somnar Sessan gott.
Känns verkligen superskönt att hon somnar själv!
Jag blir så stolt och hoppas att det fortsätter på denna vägen.
Två nätter gör väl inte det till en rutin men en påbörjad rutin iallafall.
Tycker dock att det är svårt som tusan att inte gå in när hon bökar och har sig men änsålänge har jag lyckats ignorera henne och då har hon somnat ganska så snabbt.

Annars är vi snoriga och hostiga som få. Känns som att de flesta är det nu men det är inte roligare för det.
Hoppas på en bra natt trots det och sörjer lite för att vi inte kan gå till Gläntan imorgon o träffa de andra mammorna och barnen.
Får se vad som händer istället...beror väl på lite hur vi mår också.
Nej, nu får det bli lite mera honungs-te innan det är läggdags!


Duktiga Sessan


Kommentarer
Anonym

Kul att "min" lilla grej funkar för dig......hoppas det fortsätter att funka.

Då kan man ju faktiskt ha lite bra ideer fast man inte har barn själv (som man nästan alltid får höra) när man kommer med ett tips eller idé......

Har aldrig hört kommentaren från dig dock :)



Kramisar Canina

2010-09-20 @ 05:25:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0