Babymassage

Babymassage har jag sett som en fantastisk grej, trott att bebisar precis som vuxna blir avslappnade lungna och rofyllda.
De kanske de blir...om de kan ligga stilla!!
Vi har varit på babymassage för andra gången gången idag. De andra bebisarna är ungerfär runt fyra månader och ligger så fint så och låter deras mamma dra i dem och knåda utav bara tusan.
Min unge....min älskade Majken...hon sitter, rullar runt, kryper iväg, leker med dockan, knips, klättrar på mig och jollrar.
Denna dam verkar inte alls vara intresserad av att bli knådad av sin förtvivlade morsa som mest känner att vi stör de andra stackars mammorna som försöker koncentrera sig.
När man är 7½månad vill man inte bara ligga stilla när det finns tusen andra grejjer att göra...
Kändes bra att de andra mammorna försäkrade mig om att de inte blev störda och tyckte det va jobbigt.
Får väl se hur det går nästa gång, svårt att lära sig alla greppen med en unge som är hal som en ål av all massageolja.
Inte konstigt att Majken sover som en prinsessa nu efter en dag fylld med rymmningar från sin mamma för att hon hellre vill utforska och undersöka omvärlden.
Söt-Fia!


När vi ändå va på Gläntan så passade vi på att göra lite gipsavtryck efter babymassagen.
Vi gjorde hand och fot som så många andra men bara för att vara lite annorlunda kunde vi inte låta bli att göra ett rump-avtryck också!
Planen är att detta ska visas upp för Majkens framtida pojkvän(ner) så de tycker att jag är en knäpp morsa och inte längre vill träffa mina dotter.
En perfekt plan för att skydda(?) min underbara tös.


Kommentarer
Jelena

Du vet väl om att det där tricket inte kommer funka på min son :PPP

Han tycker u om Majkens morsa o kommer säkert att fortsätta göra det trots att hon hittar på en massa bus ;)

2010-09-30 @ 21:20:35
Anonym

Hoppas du o Tesse oxå gjorde rumpavtryck :)

Vi kan sätta ut de som gatskyltar som varnar för gupp ;) tror de e finare än de som finns nu, hihi



Kramisar Canina

2010-09-30 @ 22:59:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0