Ajajajaj...Bababababa!

När ska ett barn kunna säga "mamma" och "pappa" egentligen?
Eller iallfall något som likar "mamma" och "pappa", hur jag än försöker säger Majken bara Ajajajajajaj och Babababababa....
När jag sedan läser om en 6månaders som tydligen säger både mamma och pappa blir jag lite ledsen.
Inte ledsen för att Majken inte kan, det är helt okej men ledsen för att jag tror att det kan bero på mig...på att jag är ensam och omöjligt kan agera mamma OCH pappa.
Omöjligt, omöjligt, omöjligt.
Jag inbillar mig att när mamman inte orkar tar pappan över sen byter man igen, när jag inte orkar tar vi en promenad till någon eller så får Majken leka själv en stund medan jag samlar nya krafter.
Mamman och pappan ihop kan öva mycket mer med barnet...på allt.
Jag orkar inte öva, underhålla, busa, sjunga, leka hela hela tiden.
Hoppas att jag får höra Majken säga "mamma" snart ändå, fast jag känner mig ensam och otillräcklig just nu.

Kanske skulle sova lite så man orkar öva, underhålla, busa, sjunga, leka hela hela dagen imorgon!

Just det, Majken bet mig i näsan innan idag!
Kommer inte hennes tänder den närmsta veckan blir jag förvånad för det gjorde riktigt ont!
Idag har hon haft det jobbigt med tänderna igen och varit gnällig som få...snälla tänder kom nu!





Kommentarer
Matilda

min pojke blir ett år på torsdag och han kan inte säga mamma ännu. Eller visst står han i sängen och skriker typ "mamamamamama" men inte tror jag att han fattar att det är mamma han ropar.. utan mest bara ett ljud som råkar bli till.. Ibland får jag också dålig samvete för att man inte orkar leka med dem hela tiden, men det kan man inte som ensamstående. Man måste få ta pauser och barnen lär nog ändå lära sig allt de behöver!

2010-09-27 @ 08:30:45
URL: http://malvina.blogg.se/
Karolina

Äsch, inte säger de flesta barn mamma och pappa när de är sex månader!!! Jisses, de flesta barn säger något eller några ord när de är ett år och på ett och ett halvt årskontrollen "bör" de kunna 8-10 enstaka ord men det är långt ifrån alla som kan det! Många testar just ljuden mamamamamam och papapapapapa när de är sisådär 6-9 månader men det betyder ju inte att de säger mamma och pappa, det är bara joller....sedan kanske det finns något underbarn som kan säga mamma vid sex månader men det har aldrig jag träffat något!

Kram

2010-09-27 @ 08:47:53
Camilla

Hej Frankan! Hoppas allt är bra med er där nere. Tänkte be dig om en tjänst. Jag jobbar lite ibland på Lucky Ellen (http://www.luckyellen.com/) som är designar barnkläder. Du kanske har lust att länka till dem? ;) Jag tror några av dina läsare är deras målgrupp.



Kram Camilla

2010-09-27 @ 09:28:11
URL: http://itsabittersweetsymphony.blogg.se/
Camilla

Btw även om jag inte vet något om barn så vet jag att du om någon kan vara både mamma och pappa.. Annars kan du ju alltid flytta tillbaka och bli tillsammans med Kamphon (inte för att jag tror det hjälper haha) :p

2010-09-27 @ 17:00:23
URL: http://itsabittersweetsymphony.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0