7 månader

Sjukt svårt att förstå att min "lilla" tjej redan är sju månader gammal!
Vi har firat med frukost hos mormor, Majken fick spela på keyboarden och det tyckte hon va kul. Hon höll sig på gott humör och det tackar jag ödmjukast för eftersom vi hade en jobbig natt med ungefär sisådär 10 nappinsättningar.

Resten av dagen har spenderats hemma och varit fylld av lek, mys och såklart den eviga städningen.
Ena katten lyckades pinka utanför lådan så smarta jag sätter Majken i gåstolen och går in i badrummet för att städa upp efter henne.
Efter en stund blir det väääldigt tyst, det är då man blir orolig. Går ut från badrummet igen för att hitta Majken i full flärd med chokladskålen som jag dumt nog lämnat på soffbordet.
Hon ser hur lycklig ut som helst och ansiktet, kläderna, bordet och gåstolen är fullt med choklad.
Jag blev jättenervös och kände mig såå kass. Det va nötter i chokladen och som de flesta vet ska barn under ett år inte få i sig nötter!
Jag såg ambulansen framför mig som kom och hämtade mina lilla tjej som inte kunde andas...fy vad hemskt det va! PANIK!
Som tur är så hände ingenting, Majken fick ett välbehövligt bad och nu allt är som vanligt.
En sekund räcker...
Hon ville väl bara fira sin egen sjumånadersdag.


Äter fralla                                    Älskar att läsa precis som sin mor


Jagar dammsugaren                     Påkommen med att stjäla tv-kontrollen




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0