Min fina höstprinsessa!

Har blivit mycket och långa höstpromenader den senaste tiden.
Det är sådär lagom kallt ute och oftast håller Majken sig på humör i vagnen, dessutom mår jag mycket bättre när jag kommer ut och rör på mig lite grann. Som tur är håller jag min underbara vikt genom att falla för en massa skräp på kvällarna framför tvn.
Jobbet ogjort, promenaden gav ingenting, jo frisk luft och mycket godare humör. Det ska man ju ändå vara glad för.

Idag har jag varit glad så länge Majken hållt sig på någerlunda humör. Febern hägrar och hon hänger mig i benen vad jag än gör.
Vadå hinna duscha eller kissa ifred? Jag älskar Majken över allt annat men ibland skulle det vara kul o få låsa in sig på toaletten och sminka sig och kissa utan att någon hänger en i fötterna och gnäller.
Vissa dagar tar man gnällighet bättre än andra, idag va det påfrestande för min del men även denna dag kom till ett slut och nu finns det tid att samla kraft för morgondagen som dessutom förhoppningsvis är feberfri.
Ååh, vad jag önskar ibland att vi va två här hemma...dela på ansvar, tröstning, matning...på ett sätt vill jag att vi ska va två, på ett annat sätt så är det så självklart att det bara är jag och Majken.
Vi är det bästa teamet här ska ingen komma och "störa"!

Förmiddagen va okej när vi va på mammafika, resten av dagen har inte varit lika ljuvlig. Blev dock ett snäpp bättre med en fin cocktail på välling och alvedon nu ikväll.

Nu har hon somnat gott i sällskap av sin nattlampa. Sköldpaddan får numer ligga på golvet utanför spjälsängen och lysa för annars lekte hon bara med den.
Hon blev totalt skogstokig varje gång hon kom åt on/offknappen och sköldpaddan slockande.

För min del blir det Bonde söker fru och lite choklad...eller kanske inte choklad men tv iallafall!



Fin höstprinsessa med feber-rosiga kinder.






Kommentarer
matilda

härligt med höstpromenader! sku själv vilja, men har dragits med en jobbig förkylning nu i en och en halv vecka. Är helt slut o koppen och börjar andas ansträngt bara av att gå upp för trappan :(även båda barnen är lite hostiga och snoriga... såna här gånger önskar man verkligen att man hade en annan vuxen till hjälp. och samma med att bara få gå på toaletten med dörren stängt och utan barn, hur underbart vore inte det..men sen känner jag också, undrar om man sku kunna ha nån annan att komma in i familjen plötsligt... skulle kännas konstigt och ovant! Ha en bra dag, hälsningar från ett regnig Åland!

2010-10-14 @ 08:38:05
URL: http://malvina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0