8 månader


Oftast ser fruskosten i familjen Nordberg ut såhär.
En kopp kaffe till stor och en välling till liten.
Den senaste tiden har vi vissa morgnar ätit smörgås ihop istället, mycket mysigare! Det beror lite på humör såklart, mest mitt humör.


Imorse blev det gemensam frukost i köket. Så som det ska vara i en familj enilgt mig. Oldfashioned? Kanske.
Majken firade sin åttamånadersdag med smörgås och lite mosadbanan i gröten. Det mesta av smörgåsen hamnade såklart på golvet men hon tycker att det är toppen att få sitta och pilla själv med maten.

Vissa saker är extra kul just nu:
*Att skrämma slag på andra barn men ett högt oförberett skrik så de börjar gråta.
*Att "hoa" i trappuppgången och sen lyssna förvånat när det ekar.
*Pruttljuden håller i sig, de är fortfarane superkul!
*Sitta upp och sova i vagnen är toppen, då kan man vara med så länge som bara möjligt och missa så lite som det någonsin går.

Avlutar denna kvällen med att vara väldigt stolt, inte bara över världens underbaraste dotter utan för att jag gjort en sak som jag skjutit på väldigt länge: Jag har mailat om blanketter för dagisplats.
Jobbigt, jobbigt men ett måste.


Kommentarer
Anonym

Förstår att det var jobbigt med dagisplatsen men det är ju samtidigt bra att vara förberedd.....



Kramisar Carina

2010-10-14 @ 21:45:21
Jelena

Hehe... ja just det... hon skrämde ju slag på min lilla fis häromdan... (men det var riktigt kul måste jag erkänna... heheh... vilken mamma här va... :P)

2010-10-17 @ 20:44:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0