Trött

Förstår inte riktigt...det händer inte ofta men igår va det kört. Jag somnade på soffan på eftermiddagen.
Det brukar inte spela någon roll hur trött jag är för jag brukar kunna vara vaken på dagarna ändå men igår slockande både jag och Majken efter flera timmar på stan.
Tyvärr är jag inte ett dugg piggare idag så denna dagen blir bara mys mys och åter mys.
Antar att alla nätter med avbruten sömn kommit ikapp mig. Har vaknat säkert sju åtta gånger inatt med en orolig bebis.

Fick äntligen fixat håret hos frisören igår, äntligen är håret rött igen!
Hoppas bara det håller sig fint lite längre denna gången. Det är ju inte färgen det är fel på utan min hårtyp.
Jag har visst "glas-hår" vilket innebär att ingenting fäster...inga sprayer eller mousser eller färger i världen hjälper i mitt hår de bara "rinner av".
Frisören säger att jag ska se det positivt för glas-hår är starkt och slits inte så lätt och fort.

Köpte en rosa pyjamas med apor till Majken igår den hade reats ner till 39:- så det gick ju inte att låta bli. Köpte stl 68 och den är inte jättestor på henne, fytusan vad hon växer!  Trodde inte jag skulle kunna använda den direkt men det gick alldeles utmärkt.


Hittade den på Ica Maxi, känns som en av favoritaffärerna nu. (Ja, det är nog ett bevis på att man är förälder) Nu är inte systembolaget eller klädaffärerna ens favvoaffär längre.



Lilla prinsessan har även fått ännu en superfin present från moster Linda.
Denna gången blev det en suit med djugeltyg fram och gult stjärntyg bak. Den sitter perfekt på henne!
Älskade hjärtegryn har gjort så mycket fint till Majken och jag har älskat varenda plagg vi fått! Denna suit är inget undantag.

Annars händer inte så mycket, jag sitter och budar på converse på tradera men kommer förmodligen inte vinna eftersom jag budar ganska snålt.
Jag längtar tills jag kan fortsätta måla i hallen och få det färdigt. Jag hatar när saker är halvfärdiga då får jag ingen ro i kroppen.
Jag kämpar med halsbränna och försöker samla energi att städa upp i lägenheten. Det är en riktigt grå och trist lördag. Vi tänker inte hoppa ur pyjamasen idag!


Kommentarer
Emma alfredsson

gud vad tuff den blev :)

2010-05-08 @ 11:17:04
URL: http://snutissen.blogg.se/
Emma

Ville bara tipsa om en sak för oss med "glas hår" vill du ha lite struktur på håret finns Dust it från schwarzkopf. Jag antar att du vet vad det är... men om inte så är det ett bra tips för att få struktur på håret så det inte bara ligger alldeles platt. Dust it är bra som grund för det mesta.... använder det nästan varje dag.

2010-05-08 @ 11:26:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0