Mardröm

Majken slocknade vid 22 igår så jag lade henne i spjälsängen och bullade upp med filtar och gossedjur runt hela henne.
När jag pratat i telefon i två timmar (under tiden hann jag diska, surfa, sopa golvet och ta bort maskeringstejpen i hallen!) gick jag också och lade mig.
Majken sover fortfarande, skönaste sovstilen, jag lägger mig i min egen säng och somnar med katten. Jag inser att jag förmodligen kommer bli väckt direkt jag somnat men slockar iallafall.
Klockan 04:45 vaknar jag och det första jag märker är att jag inte varit uppe än...Majken ligger kvar i sin säng fortfarande och det har gått nästan SJU timmar sedan hon somnade!
Inte som vanligt, inte som vanligt!!
Hjärtat börjar klappa och min värsta mardröm om en plötslig spädbarnsdöd känns som sanning.
Jag vågar inte ens gå fram till hennes säng och kolla, tankarna bara snurrar i huvudet och allt är bara suddigt.
Jag minns att jag går på toa istället.(sjukt jag vet)
När jag väl går fram till hennes säng så tittar jag på henne länge...nej hon e stilla, shit vad gör jag nu???
Jag lägger handen på hennes mage och efter några sekunder rör hon sig lite och drar en djup nöjd suck.
Jag tar upp henne och om jag inte visste bättre skulle jag krama ihjäl henne, fy vilken hemsk känsla!
Det är ju toppen att hon kunde sova så länge men jag vet inte vad jag skulle göra utan henne...jag vaknar hellre varannan eller var tredje timme resten av mitt liv än att få denna känslan igen.
Att man kan älska någon så mycket! Häftigt!


Kommentarer
Mari R.

Tänkte du lägga upp bilder på hallen sen? Är väldigt intresserad/nyfiken på resultatet. Älskar lila och vill gärna göra nåt liknande själv.

2010-05-05 @ 22:26:10
Helena

Kommer självklart lägga upp bilder sedan när det är färdigt!=)

Men som sagt det blir inte klart på ett tag för pengarna som är kvar nu ska användas till annat.

2010-05-05 @ 22:40:11
URL: http://hemmahoshelenaomajken.blogg.se/
Emma-Karin

Visa din blogg för min svägerska som har en kille på 3 år som ständigt är sjuk och en liten liten kille på snart 6 månader. Jag har varit uppe i Sthlm och hjälpt henne lite medan min bror vart ute och rest inom jobbet.



Självklart har den äldste pojken blivit sjuk och vaknade i natt var 10'e minut. Plus att hon skulle amma den lille. Ditt blogg inlägg gjorde då susen på henne.



Fin blogg du har :)

Ta hand om er. Kram

(hoppas man får se Majken och dig snart IRL i Götet)

2010-05-06 @ 22:47:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0