Fotomodellen

Har varit en varm och solig torsdag, det gillas.
Majken och jag har varit hemma hos min syster och ätit frukost och modellat kläder som hon sytt.

Koncentrerad som tusan på första bilden. På den andra bilden där hon ska modella hjälm-mössan har hon verkligen fått till skönaste ansiktsuttrycket.
Tycker att Majkens yrkesval ser solklart ut redan nu - fotomodell såklart!

Hon va även tvungen att prova en alldeles för stor baggymössa. Den är så stor att hon skulle kunna bo i den nästan. Det är toppen att få komma hem till moster och hälsa på i hennes jobbrum, hon kan ligga på en filt hur länge som helst och titta på de färgglada mönstrade tygerna.

På eftermiddagen fick Majken två sprutor, sin 3 månadersvaccin. Det gick hur bra som helst, hon grät lite men hon skrek högre när jag skulle dra av ett plåster på vardera ben sen när vi kom hem!
Jag tittade inte utan pratade med Majken hela tiden och klappade hennes kind. Tror att jag tyckte det va jobbigare än vad hon tyckte.

Har även hämtat min rosa converse idag, äntligen! De satt bra och de är riktigt snygga, kommer bli nya favvo-skorna.
Allstå har vi varit på språng mer eller mindre hela dagen, har tagit en lång skön promenad också och nu är både jag och sessan helt slut.
Hon ligger och sover nu hon blev lite slö några timmar efter vaccinet och gnydde lite mer än vanligt men ingen feber iallafall som visst vissa tror att mer eller mindre alla bebisar får efter vaccin. - Fel!



Kommentarer
Emma-Karin

Bara ett litet tips. Alla vet vi att det kan göra ont att dra bort plåster :) Använd vanlig matolja och blöt ner plåsterna med, så slipper hon förhoppningsvis smärtan. Och du slipper få en gråtandes Majken :)

2010-05-21 @ 22:15:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0