De finaste som finns



Det finns ingen större kärlek.
Hur frustrerad man än kan vara så slutar varje dag med tacksamma och fina tankar kring dagen som varit.
Majken är mitt allt.
Hon har nu hunnit bli 4 månader och 10 dagar.
Hon är 62 cm lång och väger 6540gram.

Hon sitter relativt stadigt, rullar runt och älskar att busa med allt och alla. Hon tycker om alla sina leksaker fast favoriten är Kanin som hon fick i dop-present av sin moster.
När hon får all upmärksamhet är livet som bäst!
Hon kommer på nya ljud med jämna mellanrum och då är det bara det ljudet som gäller. Just nu är det ett väldigt gällt skrik som är favoriten.
Hon stoppar allt hon får tag på i munnen, förmodligen är det tänderna som bekymmrar henne.
Hon vill helst vända sig och ligga på mage överallt, på filten, i sängen, i sittern och i barnvagnen. När hon lyckas vända sig i barnvagnen är hon hur lycklig som helst!
Hon sover numer i sin egen säng varje natt och det är skönt för oss båda. Vaknar hon framåt morgonen och är grinig får hon somna om en sväng hos mig. Då myser vi lite innan vi slumrar nån timme till.
Oftast har jag tur och får sova till halvåtta eller åtta och har behövt gå upp en gång på natten. Ibland är det som förgjort och vi är uppe vid fem.
Jag försöker inte klaga när hon sover dåligt, jag har nog en ganska snäll bebis.

Hon äter fast föda någon gång varje dag, det brukar bjudas på banangröt, pureér eller yoggi. Detta gillas skarpt.
Hon är världes mest bortskämda och får ofta smaka någon tesked från min mat. Igår fick hon smaka lite vaniljglass med det va kallt så det mesta hamnade utanför.
Hon har börjat bli lite mer reserverad mot folk hon inte ser så ofta. Hon är väldigt uppmärksam på sin omgivning och har stenkoll på sin virriga mamma alla vakna timmar.

Imorgon firar jag och mitt troll vår allra första midsommar ihop.
Vi ska på midsommarfirande i Väsby och jag ska definitivt göra en fin krans till henne. Kanske en till mig också.
Vi väntar med spänning på morgondagen och dans kring midsommarstången!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0