BVC

Hur ska man veta vad som är rätt och fel?
Vad är lagom?

Va på BVC idag där de påpekade att Majken gått upp mycket i vikt på kort tid. Inte så att hon är tjock men hon har gjort ett hopp i sin kurva.
Det blev sagt på ett sånt sätt att jag kände mig som en dålig mamma. I vanliga fall tycker jag väldigt bra om de som jobbar på BVC. Hon menade kanske inte så som jag tog det men jag blev jätteledsen.

Majken passar inte in i normen och mallen på hur ofta en 4månadersbebis i snitt äter.
Hon vill gärna äta en timme tidigare men nu förväntas det från BVCs sida att jag ska dra ut på det. Jag försökte förklara att hon är verkligen hungrig och slukar maten, ska jag ha en gallskrikande bebis i en timme flera gånger om dagen när jag vet vad felet är bara för att hon ska passa in i mallen?
Nejtack, hur i hela friden vet man vad som är bäst?
Jag tyckte att jag hade hittat rutiner som passade både mig och Majken men nu när de rutinerna va "fel" så ruckades hela min värld.

Nu vet jag varken ut eller in, ska jag ta deras råd eller ska jag fortsätta som innan?
Det är verkligen inte lätt att hitta ett bra mellanting när man är förälder.

Helt plötsligt blev det en måndag nära till gråt pga BVCs påpekande, sönderbrända axlar och magont.

Suck...


Kommentarer
Emma

Hej Helena! Vet inte om du minns mig, men vi träffades i Eskilstuna när du var tillsammans med Anton och jag med Thomas. Har följt din blogg ett tag, men inte riktigt visst vad jag ska skriva. Grattis till din fina dotter, hon är verkligen supersöt. Jag har en lillkille som blev 1 år nu i April :) Måste få kommentera ditt inlägg.. Självklart ska du INTE lyssna på dom! Du ska lita på dig själv som mamma och göra det som känns bäst. Vet exakt hur det känns när dom kommer med sådana saker. Helt plötsligt är man den sämsta mamman i världen... :( Men stå på dig! Är tösabiten hungrig så ska hon ha mat, såklart! :D Ta hand om er nu! Kram

2010-06-22 @ 21:20:11
URL: http://leonsmamma.bloggagratis.se
Emma

Har lagt till dig på FB. Om du har MSN kan vi ju pladdra lite där :) min är: [email protected]

2010-06-22 @ 21:37:05
URL: http://leonsmamma.bloggagratis.se
Anonym

Såklart inte Majken passar in i normen..... Hon är ju unik, unik som sig själv o unik som din dotter....

Det finns väl ingen bättre än mamman som vet hur ens barn ska ha det.....

Gör det du känner o vet inom dig att det är rätt för er...

Det är ju tack vare dig hon e som hon e, UNIK. Och det vill du väl att hon ska vara ;)



Kramisar Carina.

2010-06-23 @ 08:41:10
Matilda

Jag tycker du ska göra så som du anser är bäst, är ju du som är mest med dottern och måste lyssna på skriket varje dag när hon är hungrig. Nu vet jag ju iof inte hur mycket hon väger, men ofta tycker jag de klagar på sådant helt i onödan! Barnen måste ju få äta om de är hungriga! de smalnar nog av sen bara de börjar krypa/sringa/hoppa...

2010-06-24 @ 06:48:47
URL: http://malvina.blogg.se/
Helena

Hon väger 6540 och är 4 månader o 2 veckor

tack för kommentarerna de stärker!

2010-06-24 @ 08:32:35
kia

Helena.. Oavsett vad bvc säger så ÄR du en bra mamma. DU känner ditt barn och dess behov. DU vet vad ditt barn behöver. Bvc kör efter gammalt skit. Jag har aldrig tagit till mig det bvc sagt. Jag kör på egen känning och hur jag känner mitt barn. Mår majken bra av att äta en timme innan bvc:s "regler" så låt henne äta då. Så länge ditt barn mår bra och växer på ett sätt som inte du och hon mår dåligt av så kör på ditt sätt. Kram.

2010-06-25 @ 23:00:52
URL: http://willied.blogg.se/
Matilda

När oscar var så gammal (eller 5 månader) vägde han 7360 och var 67,5 cm lång och hans storasyster vägde i den åldern 7750 och 66,5 lång och från bvc hade de bara sagt att jag har långa och SMALA barn... så väldigt olika åsikter verkar de ha.

2010-06-26 @ 19:25:26
URL: http://malvina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0