Vår resa


Sista bilden på magen v 39+5


Några minuter gammal.
Den 14 februari 2010. Den lyckligaste dagen i mitt liv.


Majken 1 månad gammal.
En av de första gångerna hon låg en längre stund under babygymmet.

.
3 månader gammal, hon hade fortfarande ganska mycket mörkbrunt hår på huvudet.


5 månader gammal. Nu hasar hon sig framåt, vänder sig utan problem på båda håll.
Favoritleksaken är nycklarna.


Idag:
Majken är 6½ månad.
Älskar fortfarande sin gåstol, kryper lika fort som en galopperande häst, reser sig upp mot saker, har en vilja av stål.
Hon hatar pureér som inte smakar frukt men älskar gröt, smoothie och välling.
Att bada funkar bättre och bättre, idag gick det snabbt och lätt och endast ett gallskrik. Fast nu har vi å andra sidan övat på att bada i över ett halvår.
Skam den som ger sig!

Älskade "lilla" Majken.
Kan inte fatta att det har gått så fort, sitter och tänker tillbaka på de senaste halvåret och förundras över hur du har utvecklats och lärt dig saker, i en rasande takt.
Jag utvecklas också, jag har sett nya sidor hos mig själv och är inte alls samma människa som innan du kom till världen.
Jag älskar dig av hela mitt hjärta.

Jag har inte bara fått världens underbaraste dotter utan också världens bästa vän.
När vi skulle fika första gången va jag negativ och hoppades att det inte skulle bli krystat och jobbigt.
Jag minns det som igår.
Sedan insåg jag (vi?) att vi hade mycket mer gemensamt än vad jag någonsin kunde tro, vi va inte alls så olika som jag hade fått för mig.
Det är guld värt att ha en vän som dig. Du finns där för oss hela tiden, jag känner att jag kan prata om allt med dig.
I din närvaro kan jag vara Helena, precis som jag är...inga konstigheter.
Du, din karl och er dotter känns nästan som "min lilla familj".
Jag älskar er!


Kommentarer
Tesse

Vi älskar er också, hur mycket som helst!

Tusen tack för fina ord, tårar i ögonen får avsluta min dag.

Älskar dej hjärtat! <3

2010-08-29 @ 22:15:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0