Ensam

Jag är hemma....ensam.....
Majken blev hämtad av sin moster när hon lämnat sina egna ungar på daigs.
Det är både jobbigt och skönt att vara ensam.
Jag har hunnit duscha utan stress, städa, rensat bland Majkens leksaker (med tårar i ögonen) och sitta på balkongen och dricka kaffe i min ensamhet.
Lugn och ro, bara vinden och fågelkvittret som sällskap.

Jag började gråta direkt de körde iväg men jag behöver verkligen en paus. Jag kan inte vara utan henne men samtidigt behöver jag andas. Majken har tandvärk och är kinkigare än vanligt.
Väldigt svårflörtad....
Hon har alltid haft nära till ett skratt nu är hon nära gråt mest hela tiden.
Min lilla Prinsessa har ont och jag bryter ihop totalt när jag inte kan trösta henne och tycker att det är jättejobbigt.

Frustrerad mamma=frustrerad bebis.


När hon kommer hem igen har jag förhoppningsvis nya krafter, saknar henne så! Hon har varit borta i tre timmar nu. Tre timmar som jag i och för sig hunnit massor på och det är skönt. Fantastiskt vad fort man kan göra saker när man inte blir avbruten hela tiden.

Det finns inget som är så underbart men även kräver massor jobb än att vara mamma, någon gång har min mamma sagt (säkert alla andra mammor med) att "-Du kommer förstå det när du får egna barn."
Det är så sant. Nu kan jag förstå hur en mamma känner gentemot sitt barn, varför man gör och säger vissa saker.
För att skydda det finaste som finns i hela världen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0