Dags att gå vidare

Det va inte så mycket poäng med att vara en stolt mamma och skryta  på BVC idag...
När jag sa att Majken kunde krypa svarade hon "-Nu överdriver mamma."
Sedan fortsatte det i samma anda, jag gick dit positiv och kom därifrån ledsen, besviken och utan svar på allla mina frågor.
Barnläkaren va också där idag och frågade lite frågor och satt och såg allmänt stressad ut.
"-Vänder hon sig?"
"-Ja, hon vände sig första gången på sin dopdag....för tre månader sedan!"
Han tittar på mig som om jag inte vore riktigt klok.
Jag vet inte riktigt vad de tror men det va uppenbart att ingen av dem trodde på vad jag sa.
Varför i hela friden skulle jag hitta på något sånt? Vem skulle det gynna?
Jag vågade inte ens berätta att hon ställt sig upp själv en gång också, jag som är så stolt och så får jag inte ens dela med mig av min lycka?
Jag känner mig misstrodd och besviken, får inga bra svar.
Istället för att känna mig lyft när jag går därifrån känner jag mig tyngd och undrar hur rätt eller fel jag har egentligen.

Hur som helst så hade Majken iallafall en längd på 65 cm nu och en vikt på 7700g.

Det blev inget Boeltest heller idag, det va visst inte förrän barnet är åtta månader.
Skulle så gärna ha gjort det idag för att visa dem att Majken kan det redan nu! Fast hon "bara" är sex månader.

Nu blir det byte till ett annat bvc, jag har fått nog!


Kommentarer
Matilda

hatar när man får ett sådant bemötande! kommer ihåg när jag var med dottern på 1års kontroll, o då undrade läkaren om hon börjat försöka säga nåt. Och då sa jag att hon säger tack, tack när hon får nåt eller har ätit klart (eller hon sa "ack, ack",men man fattade att det var tack hon sa), men han hävdade att barn som just fyllt 1 inte ska kunna sånt... Hm.., konstigt att hon kunde det då... gud vad arg och lessen jag blev, var ju så stolt före... tur att ja aldrig hamnat till den läkaren igen!

2010-08-26 @ 13:47:42
URL: http://malvina.blogg.se/
Anna

Fy vad illa av bvc, du skulle sagt du hade "bevis" dvs ge de länken till din blogg. Just bara för att få tyst på dem. Jag fattar att du tröttnar på sånt bemötande och vill byta bvc.

Majken är ju grym, skit i att de inte är så smarta att de fatta det.

Min Nouva kan också saker som hon inte "borde" kunna.

Vet inte vad jag ville med detta inlägget mer än att ge dig styrkekramar.

Kram Anna

2010-08-26 @ 14:32:57
URL: http://www.annahelgesson.blogspot.com
Irene

Helena..

Jag tycker du ska fortsätta va stolt mamma till Majken...och att hon kryper o står upp finns det bild och film bevis på....SÅ....skit i dom och kom till denna ändan av stan....här är det mycket bättre....de lovar jag...pussa Majken i pannan från mig...och styrkekram till dej...tills vi ses....

2010-08-26 @ 17:56:07
Anonym

Klart du ska skryta, du e ju Majkens mamma. Den enda o bästa mamma Majken har. Bry dig inte om vad andra tycker o tänker. Du vet vad ditt barn vill ha o behöver.... Kort o gott: du e Majkens mamma o ingen annan kan göra det jobbet bättre än du....

Var stolt över dig själv och din dotter....



Kramisar Carina

2010-08-26 @ 21:03:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0