Fredag

Idag har vi varit på långpromenad i ösregn, ganska mysigt på ena hållet. På väg hem hade man hunnit börja frysa av att gå i blöta kläder.
Men mest va det mysigt, det luktade vår ute och höjdpunkten sen blev en varm kopp te och varma myskläder.

Fick mitt paktet från H&M idag men självklart passade det inte. Kanske ska se det positivt eftersom pengarna åker in på kontot igen?
Känner mig bara så fasligt tjock när kläderna inte passar. Deprimernade.
Behöll iallafall majkens Barbapappatröja och byxor som jag fyndade för 80:-
Även fast jag vet att jag förmodligen får skicka tillbaka skiten så blir jag lika besviken och ledsen varje gång kläderna inte passar.
Riktigt nedstämd blev jag...
Som tur är har jag världens underbaraste flicka som fick mig på hunör igen.
Kunde ju inte låta bli att skratta när Majken sitter och stirrar förundrat på sina händer.
Nu är händerna upptäckta, kanske blir fötterna nästa spännande upptäckt?
Va härligt det måste vara att vara så liten som hon är, ibland blir jag avundsjuk. Jag vill också bli omhändertagen, vem vill inte det?

Majken har fått ersättning för första gången idag också. Har funderat ett tag och bestämt mig för att kombinera ersättning och ammning.
Jag tror äntligen jag har fattat varför hon bara fjantat med maten den senaste tiden. Förmodligen har jag inte mat så hon blir riktigt mätt.
Det funkar ju inte att amma varje timme om dagarna. Nu får det bli ersättning varannan gång på dagen och ammning hela natten.
Hoppas det ska fungera bättre nu.
Har köpt sötaste rosa nappflaska och en ursnygg röd termos att ha vatten i.
Känner mig lite dum som inte ger henne "riktig" mat hela tiden, fast det är ju bättre att hon blir riktigt mätt.
Ammning 24/7 är ohållbart och vi båda blir griniga som få.
Dessutom slipper jag visa tutten för allt och alla nu och kan välja ersättning om det inte passar sig.
Igår kom en tant fram och stirrade på Majken när jag matade henne på ett tupperwareparty, hon pratade och pratade och stirrade och stirrade.
Låt min unge va när hon äter! Låt henne få lugn och ro! Och glo inte på mina tuttar!!! Åhh! (såna tillfällen blir välling)




Kommentarer
Emma alfredsson

Kommer fungera bra med att ge ersättning... kommer hon nog tycka bättre om.. blir hon mättare. Bli inte depp för kläderna ej passar.. det gör inte mina ännu... man har fått något underbart av det :) Fina kläder till majken :)

2010-05-01 @ 10:08:16
URL: http://snutissen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0