Stegen

Stegen som jag vann på auktion på en loppis för ett tag sedan har varit ett pågående projekt om kvällarna.
Jag har börjat skrapa bort den gamla färgen men nu är fingrarna så ömma så jag pausar projektet ett par dagar.
En vän frågade om jag inte ville låna en slipmaskin. Mitt svar blev att slipmaskiner va för amatörer och lata.
Flera gånger har jag tänkt på erbjudandet och det lockar absolut men varje gång kommer jag fram till att jag kommer vara så mycket stoltare när jag är klar en vacker dag.
När jag vet vilket stort jobb jag lagt ner på stegen för att få den precis som jag vill ha den.
Så jag fortsätter envist att skrapa bort färgen en liten liten bit i taget.
 
Tycker väl att stegen är charmig som den är nu också med den är fortfarande långt ifrån den färdiga bilden jag har av den i huvudet.
En vacker dag ska vi ha en läs/myshörna här med en färdig stege, en stor rund mjuk matta vid fåtöljerna och en ordentligt omklädd fåtölj och inte ett påkastat överdrag för att täcka den röda sammeten som skär sig mot resten av inredningen i rummet.
Nästa delmål och längtan är den dagen jag kan cykla till färgaffären och handla målarfärg.
Den dagen kommer men när är det ingen som vet.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0