Min dag

Det gick ju sädär att blogga varje dag trots listan som skulle peppa mig.
Det har helt enkelt varit för mycket annat som kommit emellan.
Dagarna springer fortare än någonsin och jag föundras över att de känns som att tiden går ännu fortare denna veckan än förra.
Är det möjligt?

Min dag har iallafall varit helt okej.
Det är aldrig kul att snooza lite för länge och sedan få slänga på barnet kläder samtidigt som man halsar kaffet som är lite för varmt.
I samma stund som jag försöker få med mig allt och tänka igenom om alla morgonens rutiner är genomförda så tittar jag in i vardagsrummet och ser karln ligga kvar i soffan.
Så avundsjuk jag blir när jag måste iväg men han kan ligga och dra sig och somna om!
Morgonmänniska kommer jag aldrig bli. Aldrig.
Jag har jobbat och som vanligt en fredag handlar jag med mig godis hem till Majken.
Jag hämtar en överlycklig Majken som vet att det är fredag och att mamman i huset har köpt med sig sötsaker hem.
Vi skyndar hem och öppnar den stora påsen med onyttigheter, sätter i gång Pippi på dvdn och slänger oss i soffan.
Det är fredagsmys det!

Senare ikväll blir det grillade revben och potatisgratäng, vi väntar på att karln ska sluta jobba så vi kan fredagsmysa lite allihopa också.
Förhoppnigsvis avslutas min dag med massage i ryggslutet för min rygg är helt körd och mår inte så särsklit bra just nu.
Det har blivit värre och värre alltt eftersom arbetsdagarna har gått så det är tur att det är helg nu så vi får vila oss lite.
Ha en bra helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0