Ett ögonblick

Det finns många ögonblick som jag aldrig kommer glömma men det största ögonblicket av dem alla är utan tvekan Majkens födelsedag!
Jag kommer aldrig någonsin glömma den lyckan jag kände när Majken va född och låg på mitt bröst. Pytteliten, kladdig och skrynklig. Jag själv va totalt utmattad men ändå på något konstigt vis helt upprymd och inte alls trött.
 
Jag blev livrädd när de sa att jag inte skulle åka hem denna mörka februarikvällen, de sa att inatt kommer du få ditt barn. Det blir ett allahjärtansdagsbarn!
Jag tjöt mest att jag ville hem igen och att jag hade ont.
 
Timmar senare av förvirring och smärta kom älskade Majken. 02.58 på natten va det plötsligt över.
Jag har en del minnesluckor från denna kvällen som min syster fyllt i åt mig, när folk frågar kan jag svara att det gjorde jävligt ont och att det är det värsta och bästa natten i hela mitt liv.
 
Ett ögonblick jag aldrig kommer glömma.
Du va det finaste i mitt liv redan innan du föddes och du är det finaste än idag.
Älskade unge!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0