Sommargarderob

Efter en tur till Barngarderoben (typ enda barnklädesbutiken i Höganäs) va besvikelsen stor. Alla hade hunnit köpa kepsar innan vi kom dit.
Det som låg kvar va stora storlekar och lego och starwarskepsar.
Det fanns massor med sockersöta solhattar men Majken ville ha en keps och jag hade lovat henne en keps.
Det slutade med en impulstur till Väla tillsammans med Johanna och Mamman Andersson.
Vi har haft en urmysig dag med McDonaldsmat, shopping och skratt.

Majken fick alldeles för mycket saker men med 6 nya t-shirts, ett par shorts, 3 linnen, två kepsar och solbrillor är hon nu redo för sommaren!
Hon hittade även (tack gode gud) billiga sandaler såklart med Hello Kitty på som allt annat.
Tillsammans med ett par t-shirts till som jag klickat hem från Ellos bör hon klara sig även om jag inte alltid har så lätt för att få tvättid.
Rensade nyligen ur 2 fullproppade kassar med kläder ur hennes garderob så lite nytt fyllde upp fint i de halvtomma hyllorna.
Underbart att se lilla Sessan springa runt o peka o dra i allt, "den passar mig" säger hon om allt hon vill ha. Då spelar det ingen roll om det passar eller inte i verkligheten. Vill hon ha de så passar det. Punkt!

Tyvärr slutade utflykten med en åksjuk Majken.
"Jag käkte Nitas bil mamma." har hon sagt hela kvällen...
"Det gör inget, mamma städade ju igen." svarade jag.
Vad ska man göra...det verkar som att Väla är hennes maxgräns vid bilåkning. Hon kräkte när vi åkte till Väla med Neo också och när vi va där med mamma gnällde hon precis lika dant när vi åkte hem precis som att de va på G då också.
Finns det några bra tips till små barn som blir åksjuka?
Tack och lov tog Nita det med en klackspark och sa att Majken är underbar iallafall och hon har ju faktiskt en nystädad bil nu!
Skönt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0