Louis Theroux

Louis Theroux - min nya idol.
Han är en sympatisk och ödmjuk dokumentärfilmare som jobbar för BBC.
Louis dokumentärer handlar oftast om att träffa kontroversiella männsikor och grupper och visa dem från ett nytt perspektiv.
Enligt mig är det sättet han ställer frågorna på som gör hans dokumentärer så gripande.
Han är inte rädd för att fråga sånt som kanske du och jag inte skulle våga fråga och kommer in under huden på många människor som kanske inte annars skulle öppna upp sig.

Det finns massor av avsnitt på youtube och Google video för dig som är nyfiken.
Jag har sett en del av alla hans dokumentärer nu och varenda en av dem ha varit lika gripande och fashinerande.
som sagt - min nya idol.
Sen underlättar det säkert att jag är dokumentär-freak som igår lyckades tänka "ska bara" ett antal gånger och plötsligt hade jag kollat dokumentärer till klockan halvtvå på natten.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0