Kurs och vab.

Igår va jag på Frukt&Grönt-kurs i Hbg, en intressant kurs som inte bara innehöll en massa lyssnande.
Vi gjorde en jättesmarrig vegetarisk buffé och jag va sjukt imponerad att alla rätter va supergoda. Jag som va så negativt inställd när jag läste recepten.
Tyvärr missade jag sista timmen av kursen, de ringde från dagis och Majken hade feber.
Bara att sätta sig på bussen med blödande mammahjärta och hämta lillfisen.
Väl hemma fick jag i henne en glass och lite saft sen somnade vi båda två på soffan. När jag såg hur hängig hon va när jag hämtade henne trodde jag att jag skulle behöva vaba minst tre, fyra dagar.
Idag när vi vaknade va febern som bortblåst och Majken har varit precis som hon brukar vara. Full av bus och upptåg!
Är hemskt tacksam att det inte varade längre än vad det gjorde.
Vi har verkligen haft supertur med sjukdomar, tror jag har varit hemma två gånger på ett år med Majken och då ska man verkligen inte klaga när man får hämta hem tjejen en timme tidigare.
Så idag har vi varit hemma och haft den där obligatoriska feberfria dagen innan man får gå tillbaka till dagis.
Jag har nästan klättrat på väggarna för man kan ju inte hitta på vad som helst när man vabar.
Vi vågade oss iallafall ut på en liten promenad runt lunch och på kvällen kom Elsa och åt middag hos oss och lös upp vår onsdag.
Det blev en fin dag och jag fick ju kvalitetstid med finaste ungen!

Utslagen i mammas famn...


Plockar blommor i Kaptenes trädgård.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0