Byhåla

Hemska byhåla!
Kom äntligen iväg för att fixa ett nytt id-kort idag eftersom det andra går ut om två veckor.
När jag kommer till banken för att fråga hur jag ska gå tillväga säger de att jag ska komma tillbaka med ett foto och mitt gamla id-kort.
Inte så svårt tänker jag och traskar iväg med Majken till fotografen...
....till fotografen som visst stängt för tre månader sedan!
Det finns ingen fotograf i lilla byhålan längre så det betyder att jag måste ägna två timmar fram och tillbaka på buss och betala över 100 kronor i respengar för att ta ett kort som säkert också kostar 100 kronor så jag kan gå till banken och bli ytterligare 400 kronor fattigare för att jag måste betala ett nytt id-kort.
Nej, fy vad irriterad jag blev!

I nästa ögonblick går vi till färgaffären för att hitta sprayfärgsburkar i lila, turkos och rosa. Tror ni det finns?
Nej, såna färger säljer inte i lilla Höganäs....Där stod några stackars vita burkar, nån svart och nån röd.
Ibland längtar jag tillbaka till en större stad, då va allting runt hörnet. Vad man än letade efter eller behövde.
Det blev varken färg eller idkort fixat idag med andra ord.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0