Work of art

Jag är och har alltid varit svag för reality-tävlingar såsom Project Runway, Topmodel, Shear Genius etc.
Nu går det ett nytt favoritprogram på Svt1 på söndagar 21.45 som heter Work of art.
Det är 14 konstnärer som tävlar om att vinna 100 000 dollar och att få ställa ut på prestigefulla Brooklyn Museum of Art.
I vanlig ordning är det olika utmaningar i varje program där en hyllas som vinnare och en bittert åker ut ut tävlingen.
Jag kommer nog aldrig tröttna på dessa program i alla världens olika format.
Just Work of art är så kul att kolla på för att jag har insett att konst är så mycket mer än vad jag någonsin kunnat tro.
Det är så mycket mer än en mälning eller en skulptur.
Rekomenderas!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0