Perfekt

Vi har verkligen haft en perfekt ledig dag.
Sommaren och solen har kommit till lilla Höganäs och det firades med strandmys tillsammans med Majkens kompis Finn och hans föräldrar.
Majken vägrade känna på vattnet eller doppa fötterna, hon tyckte de va varmt på stranden och att där va för mycket sand.
Men trots hennes små kalgomål verkade hon sådär härligt lycklig när hon satt och lekte med hinken och spaden i den oändliga sanden.
Mammorna satt och njöt och svettades i solen och fick intala sig självas att inte klaga över värmen som vi längtat så efter när sommaren hitintills mest har liknat en typisk svensk höst.
 
Väl hemma så vägrade Majken såklart att gå upp i lägenheten för hon visste att ett bad väntade så vi hängde lite på gården vilket jag jag brukar undvika av flera olika anledningar.
Vi började småprata med några grannar som efter en liten stund gick upp till sig för att sen komma tillbaka och bjuda på kaffe.
Mycket trevligt och spontant. Något jag aldrig trodde skulle hända på min gård.
 
Vi avslutade en mycket fin dag med bad på balkongen med hjälp av vattenkannan och en balja, vi käkade glass och kom överens om att vi haft en bra dag.
 
Nu väntar en tvättid mellan 21-00 och jag hoppas innerligt att Majken somnar innan dess så jag kan smita ner utan att behöva släpa med henne varje gång.
Det är inte kul att tvätta så sent men samtidigt är det inte kul och behöva släpa på tvättsäckar och barn varenda timme heller.
Tro mig jag har ifrågasatt mig själv måånga gånger om det är okej att gå ifrån lägenheten när Majken sover.
Fast jag fortfarande kan tycka det är lite jobbigt (tänk om hon vaknar och mamma inte är där) så försöker jag stanna vid tanken "det man inte vet/märker har man inte ont av".
 
Dagens plus:
SOL; SOL; SOL och spontant hittepå hela dagen lång.
 
Dagens minus:
Min telefon trillade ner frånn sängen inatt när Majken kom för att sällskapa och har fått en stoor spricka, touchen funkar inte och jag blir tvungen att skaffa ny telefon....
Tack underbara Carina för att jag får låna en telefon av dig sålänge fast jag knappt kan svara på ett sms på den! ;)
 
Varför ska jag tvunget ha telefonen så nära när jag ska sova? Korkat kan man tycka, jag har väl bara mig själv att skylla.
Den nya mobilen blir en exakt likadan, samma modell. I love it!
Sura pengar men som sagt det är bara mitt eget fel.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0