Kravlösa dagar

Kravlösa dagar är det bästa jag vet.
Igår drog vi till Hembygsparken i Ängelholm med Mia, Alex och Ina.
Vädret va alldeles lagom, vi hade ingen tid att passa och barnen va glada.
Det bjöds på grillning, karusell, lek och djurtittning. Alldels perfekt!
Idag fortsatte vi med att strunta i klockan och njöt av helgen och ledigheten.
Vi satt i pyjamas länge, tittade på film och färgade mitt hår på morgonkvisten innan vi begav oss hemifrån.
Vi på långpromenad med Elsa ut till Lerbergsskogen och kastade kottar och spanade efter harar och ekorrar.
Vi fick bara se tusentals kottar och inga harar eller ekorrar men vi hade det mysigt trots bristen på djur i skogen.
Inga blåbär hittade vi heller.
Vi gick till Skogsbrynet och åt glass tillsammans och avslutade sen promenaden på vår favorit-lekplats!
Så skönt att ta dagen som den kommer, vi fortsatte promenera själva genom Höganäs och medan Majken tog sig en lur gick jag hem till Nita och föreslog en fika.
Vi satte oss på kakboden i solen och mumsade i oss sockerbullar och drack cola. Snackade strunt och busade med Majken en bra stund innan vi beslöt oss för att gå hem.
Det är så fantastiskt skönt när man kan hitta på vad man känner för och inte bry sig om vad klockan är.
Vi åt när vi va hungriga, lekte när vi va bus-sugna och gosade i soffan eller på golvet när vi behövde vila oss.
Jag älskar helgerna med Majken!
Varje dag, flera gånger om dagen förvånar hon mig med sina färdigheter.
Jag har sagt det innan och säger det igen: Jag är så stolt över dig min fantastiska Majken!


Kommentarer
Anonym

Jag älskar ditt sätt att vara mamma, att göra saker med Majken, för Majken och för er som familj. Att inte vara den där kärnfamiljen som består av mamma, pappa o barn utan vara den där personen som ens barn behöver, skit i rollerna....
Du lever för ditt barn, med ditt barn och därför frodas du o ditt barn i era egna roller....
Jag ser upp till dig som mamma, som fixar allt på egen hand utan att tycka det är jobbigt (det tycker du säkert, men du ser inte det som viktigt att poängtera).
Om jag varit en mamma hade jag velat vara som du.....
Ditt barn kommer att komma ihåg ERA stunder och inte stunderna som kunde varit.
Du finns verkligen för att förgylla Majkens liv precis som hon förgyller ditt:)

Kramisar Carina

2012-07-22 @ 21:10:21
Eva-Eva Sjöhäxan

Instämmer med dej (bloggtexten) och förgående talare (skrivare!) som jag gissar är "vår" Carina
Mouss på er finisar!

2012-07-23 @ 07:15:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0