Helg igen...

...och vi har ännu en gång försökt ta tillvara på tiden tillsammans när man är ledig.
I lördags åkte vi in till Helsingborgsfestivalen Majken och jag.
Ångrade mig ganska mycket när åksjukan gav sig till känna, direkt vi kom av bussen somnade Majken så där gick jag och drällde på gatorna fyllda med människor, musik, mat och prylar med en nedkräkt trött dotter.
Besvikelsen va ganska stor. Det skulle bli en mysig dag fylld med skratt och bus.
När hon vaknade gick vi till barnkarusellerna där jag hoppades att bådas humör skulle höjas.
Hon skulle absolut inte åka men satt nöjd i sin vagn och tittade länge på alla de andra barnen som åkte och skrattade. Hon pekade, pratade och tittade och va helnöjd med att sitta i sin vagn.
Hon ville i princip ingenting som jag föreslog. Ingen mat, ingen karusell, ingen ansiktsmålning inte ens godis ville hon ha.
Varför gjorde jag detta?
Varför satte jag mig på en jättevarm buss överfylld med passagerare på både säten och i gången? Det gjorde mer skada än nytta kändes det som.
Hursomhelst så vann Majken en liten gose-hund och fick en fin röd pippi-ballong sen va hon nöjd och ville hem.
Vi (jag) tog några djupan andetag och fasade inför bussresan hem igen, den gick helt okej men vi hoppade av två stationer tidigare och gick sista biten hem för Majken började klaga över ont i magen och det är där kräkvarningarna brukar börja.
Jag ville inte ta några risker så jag promenerade med glädje den sista biten hem.
Väl hemma verkade det som att dagens utflykt tagit på krafterna hos Loppan, hon satt mest i soffan resten av dagen och kollade på film.
Man kan inte lyckas med sina upptåg varje gång.
Vi avslutade iallafall kvällen med lyxig lördagsmiddag och chokladpudding.
 
Söndagen har varit en mycket gladare dag, vi har tagit fram saxen och klippt våra hår, ätit regnbågstårta, lagat lunch tillsammans, lekt och bara haft det gott.
 
Imorgon börjar långvecka på jobbet, nästa "se-fram-emot-grej" är på lördag när vi ska på cirkus!
Majkens första cirkus, hon ska titta på klavner, fanter, hundar, hästar o kossor säger hon!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0