Vår söndag


Vi började morgonen som alltid alldeles förtidigt om ni frågar morgontrötta mamman som oavsett tre timmar eller tio timmars sömn är svår att få upp på morgonen.
På helgen får man gosa och äta sin yoggi i soffan. Helst ska man morna sig i flera timmar men Majken brukar bli snabbare pigg än jag och ett tu tre så springer hon runt och leker.


Mycket bus har det blivit idag.
Vi fortsatte att röja runder bland alla leksaker i Majkens rum när vi varit på indisk restaurang i Helsingborg och ätit naanbröd och chicken tikka karai.
Mycket gott, vi lyckades klämma ner en hel del daimglass också. Ett lyckat restaurangbesök med trevligt sällskap.

Söndagen fick avslutas med Heastons feast på tv och gos med katterna.
Nu ligger Majken inne i sängen och försöker somna.
Idag har jag faktiskt inte behövt sitta i fåtöljen inne på hennes rum och jag är hur förvånad som helst.
Hon brukar bli skogstokig om jag inte sitter i den röda fåtöljen tills hon har somnat. Jag hör att hon fortfarande är vaken men hon ligger i sin säng och då är jag nöjd.
Alltid säger hon "Mamma sitta töljen."
Idag förklarade jag att hon kunde somna iallafall och då sa hon "Mamma sitta ute." och va nöjd med det.
Hoppas det fortsätter såhär!

Gullunge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0